The Dream of the ‘90s is Alive in Adam Lambert’s ‚Ghost Town’

Sen devadesátých je naživu s ‚Ghost Town‘ Adama Lamberta

Slyšela jsem pop budoucnosti. Zní to trochu jako pop 90-tých let. A také to zní úžasně. Je to “Ghost Town”, nadcházející singl Adama Lamberta a přesně podle jeho názvu, je to vtíravě chytlavé.

Druhý finalista 8. sezóny Amerického Idolu, s láskou přezdívaný “Glambert” zabrousil do rocku 70-tých let na svém debutovém albu For Your Entertaiment a do daft, punky rollerdisko hudby (http://www.roller-disco.cz/) 80-tých let na svém následujícím Trespassing; strávil také několik minulých let zpíváním klasiky sedmdesátých a osmdesátých let jako frontman Queen na celosvětovém turné. Ale pokud je jeho nový strhující singl nějakou předzvěstí, pak se pro své třetí album, The Original High zcela inspiroval devadesátými léty. Samozřejmě, je to přirozený postup pro neustále se vyvíjejícího umělce, propojujícího jednotlivé dekády a žánry – ale paradoxně, navzdory reminiscence house stylu, je to ta nejmoderněji znějící věc, kterou Adam kdy nahrál.

A navíc, je to fantastické. Ano, na trestuhodně nedoceněném Trespassing byly nejméně čtyři skladby, které se měly stát megahity, ale “Ghost Town” má potenciál největší písničky léta. Skutečně, pokud se tato Max Martinem/Shellbackem produkovaná taneční hitovka Eurodance nebude do července hrát v každém klubu od LA po Tokio, sním jeden z mnoha Adamových elegantních klobouků.

Přesně zapadající do současného popového spektra, společně s  Years & Years, Disclosure a Clean Bandit, beatový, k remixu připravený “Ghost Town” přechází střídavě do minimalistického witch house, dunivého hard house a v akustickou melancholii. (Ukázkový truchlivý text, zazpívaný  se srdcem na dlani, pronikavá intenzita Adamova plně “Mad World”/”Track of My Tears” stylu: “Minulou noc jsem ve svých snech zemřel / kráčející ulicemi nějakého starého města duchů / chtěl jsem věřit v boha a Jamese Deana / ale ne ve vyprodaný Hollywood /viděl jsem všechny svaté zamykat brány / nemohl jsem vstoupit / vstoupil jsem do plamenů, zavolal tvé jméno,  ale bez odpovědi / a teď vím, že mé srdce je městem duchů.”)

A to všechno je protkané tím nejchytlavějším popovým hvízdáním od dob “Young Folks” Petera Bjorna & Johna nebo “Pumped Up Kicks” od Foster the People. Tohle se šťastná/smutná skladba, která funguje a zabírá na tolika úrovních.

Je to tak extrémně dobrá píseň, že máte pocit, že “Ghost Town” končí moc brzo, ačkoliv je to nastavené na standardní délku pro vysílání v rádiu, 3:28. Ale tak, proto máme tlačítko ‘Přehrát znovu’, pravda? A já osobně jsem mlátila do opakovacího tlačítka jako myš co v laboratorním vědeckém experimentu tříská do páčky zásobníku s peletovým žrádlem od té doby co jsem si poprvé přehrála tenhle delikátní kousek. Měla bych se omluvit svým okolním spolupracovníkům na krabicové farmě Yahoo (těmi krabicemi jsou myšlené kóje pro jednotlivé pracovníky ve velkoprostorových kancelářích Yahoo, pozn. př.), kteří museli slyšet “Ghost Town” naplno asi 52 000 krát… ale upřímně, nikdo si nestěžoval. Což je další dobré znamení!

 

Adam v posledních několika týdnech zveřejňoval úryvky “Ghost Town” , ale oficiálně ta písnička vyjde 21. dubna. (Poznámka: Pokud se stane, že nějaký podnikavý DJ bude mít potřebu udělat mashup “Ghost Town” Adama Lamberta a Madonnina “Ghosttown”, jsem pro. Navrhovaný název: “Madamma”.) Připravte si svá přehrávací tlačítka lidi.

Zdroj

Propojené úryvky Ghost Town