Chinese glamberts

By 10.12.2012 21 října, 2013 GLAMBERTS

Zajímá vás proč to vypadalo, že @glam_alidol zná podrobnosti o Adamových vystoupeních, místech, budoucích příležitostech a že může komunikovat s Adamovými klienty, sponzory a s představiteli místní vlády v Číně?

Dovolte mi, abych vás seznámila s trochou základních informací o Asijské kultuře a roli fanoušků v kariéře hvězdy.

Čínští Adam Lambert Fans a jakou roli hrají v jeho propagaci
V Asii je nový kmen, který se nevytvořil se geograficky nebo po krevní linii. Oni jsou ti Star Chasers (Pronásledovatelé Hvězd). Jsou fanoušky celebrit, většinou vystupujících umělců, jako jsou zpěváci, televizní hvězdy nebo filmové hvězdy. Jsou organizováni a elektronicky propojeni. Některé skupiny fanoušků vytvoří členskou základnu, mají svoje interní směrnice a vybírají měsíční anebo roční příspěvky. Mohou se v mžiku zmobilizovat nebo naplánovat okamžitou účast kdekoliv se nápravnými přípravami, výrobou kostýmů, pronájmem autobusu, zamluvením hotelu a shromážděním se. Co je nejdůležitější, tohle všechno dělají ve svém vlastním volném čase a za své peníze. V Číně jsou některé skupiny fanoušků známé tím, že zařizují vystoupení a shánějí sponzory pro jejich stars s vysokým skóre úspěšnosti.
Obvykle má každý kmen svého lídra, regionální lídry/kontakty, kameramany, zástupce pro sociální média, vedoucí pro akce, lidi, kteří mají na starost rekvizity…atd.
Velikost (sláva, věhlasnost) star v Asii závisí výhradně na tom, jaká je její/jeho tržní hodnota. Tohle je důvod, proč se velikost a mobilita skupin fanoušků stává velmi důležitou. Fanoušci přebírají zodpovědnost za to, aby svého idola co nejvíce zviditelnili. Nejefektivnější způsob je přes média. Takže, uvítání na letišti je klíčové jako první ukázka toho, že se “něco děje”.
Velká skupina fanoušků, čekající na letišti, aby někoho uvítala bude zaznamenána tiskovými a/nebo televizními médii. V Číně spolu obvykle fanoušci a média komunikují. Fanoušci zajistí, aby se sociální média o jejich idol během jeho návštěvy zajímala. Fanoušci dostanou informace o tom, kde jejich idol bude ubytován a o jeho vystoupeních na veřejnosti od jeho agentury a pak se tam objeví s tabulemi a dalšími způsoby jak upoutat pozornost (jako je třeba tanec flash mob), aby na svůj idol upozornili. Fanouškové jsou taky často vyzváni k soutěži s jinými skupinami fanoušků (v jásotu, křiku, množství transparentů) když jejich idol vystupuje na koncertě s jinými hvězdami. Tohle všechno se děje pro upoutání pozornosti médií, potenciálních sponzorů a zákazníků a ukazuje managementu jejich idola, že může věřit fanouškům, že jim pomůžou s propagací jejich klienta.
V Číně se fanouškové obvykle stávají prostředníky mezi jejich star a zákazníky. A když má nějaká organizace nebo sponzor zájem o nějakou star, promluví si s lídrem týmu fanoušků, aby zjistili jestli jsou ty vyhlídky nadějné a také si zajistí, aby tým fanoušků tu akci podporoval.
Zástupci jejich star na ně spoléhají, že využijí příležitosti, pokud se vyskytne. Čím větší skupina fanoušků se zúčastní té akce, tím víc peněz jsou zákazníci/sponzoři ochotni zaplatit. Také to pomůže rozšířit popularitu star a její viditelnost, zejména tam, kde je zatím neznámá.

A pamatujte si, tyhlety služby fanoušků jsou zdarma!

Zpět ke @glam_alidol a čínským Glamberts

Ze všeho nejdříve, žasnu nad tou spoustou věcí, které @glam_alidol zvládla dostat skrz velký čínský fire wall (ale nemluvme o tom). Opravdu si toho cením (my taky – bez toho bychom určitě neměli všechna ta videa, obrázky, tweety, články…, pozn. př.).

Takže @glam_alidol (zkráceně Glam) je vůdcem neboli tváří těch tisíců opravdových čínských fanoušků Adama. Je také jejich mluvčím na Twitteru. Protože jsou oficiálním týmem fanoušků, Glam je ta, kterou zkontaktují, když se plánují Adamovy koncerty. Ano, ona má přímý kontakt na Adamovy čínské obchodní zástupce, média, Adamovy klienty (ty, kteří jej pozvali aby se zúčastnil nějaké akce nebo měl koncert) a potenciální sponzory. (Jo, tam bude koncert v Šanghaji v březnu a oni mluvili s ní než podali žádost o schválení. Pšt)
Podívejme se teď na Adamův poslední koncert v Šanghaji. Čínští Glamberts měli lidi zodpovědné za pořízení obrázků a videí. Vzpomínáte si na tamty zářící “A” znaky v té koncertní hale? Někdo je udělal. Tým zodpovídal za objednávku toho velkého vinylového banneru, tyček Trespassing a těch roztomilých reflexních vest s černými a žlutými pruhy. Ti roztomilí flash mob tanečníci, kteří nosili ty kolíky mohli vypadat jako čmeláci, jenže oni pracovali stejně usilovně. Pak tam je psychické působení na té akci, aby vytvořilo dojem že se něco děje a upoutalo tak pozornost. Někteří fanoušci se soustředí na pokrytí sociálních médií, pošlou Glam všechny on-line články, které najdou a také přeposílají informace, které Glam dá na Weibo, na jiné fanstránky nebo kulturní fóra. Dva Šanghajští koordinátoři akcí se postarali o výlety na letiště, tisk instrukcí jak mají fanoušci jednat a itinerář, stejně jako o banner a Trespassing výzdobu, která byla umístěna v koncertní hale. Také spolupracovali s televizními stanicemi aby mohli dostat volné vstupenky a dostat dovnitř ověřené fanoušky. To jsou Nikki a Yukari, které si vždycky potřebují dva týdny léčit hlasivky poté, co Adam odjede. Všichni tihle Adamovi fanoušci se dávají dohromady a dělají tohle všechno dobrovolně. Nejsou za to placeni nebo jinak odměňováni a pro Adama jsou neznámí. V členských týmech fanoušků nejsou placení členové vůbec.

Tam bylo mnohem více neskutečně drahých aktivit od týmů fanoušků místních umělců a K-Pop fanoušků. Glam řekla, že jejich skupina je vlastně docela nic moc ve srovnání k nim.

Vzhledem k tomu všemu, musím říct Děkuji čínským fanouškům Adama! A díky Tobě Glam, Adamův neoficiální agente!

(To co jsem napsala vychází z mého vlastního průzkumu. Prosím, neobtěžujte čínské Glamberts, kontaktujte mně, pokud s tím máte problém. Děkuji, že jste si to přečetli.)

Zdroj